Siguldas novada Jaunrades centrs

Sigul­das nova­da Jaun­ra­des centrs ir Sigul­das nova­da pašval­dī­bas dibi­nā­ta nefor­mā­lās izglī­tī­bas iestā­de inte­re­šu izglī­tī­bas prog­ram­mu un dar­ba ar jau­nat­ni īste­no­ša­nai.

Iestā­de nodro­ši­na izglī­to­jo­ša, rado­ša brī­vā lai­ka pava­dī­ša­nas iespē­jas bēr­niem un jau­nie­šiem har­mo­nis­kā un attīs­tī­bu vei­ci­no­šā vidē.

Jaun­ra­des cen­tra dar­bī­bas vir­zie­ni ir:

  • brī­vā lai­ka pava­dī­ša­nas orga­ni­zē­ša­na jau­nā­ko kla­šu sko­las vecu­ma bēr­niem –“Ide­ju namiņš”;
  • inte­re­šu izglī­tī­bas prog­ram­mu īste­no­ša­na;
  • dar­ba ar jau­nat­ni orga­ni­zē­ša­na un īste­no­ša­na – jau­nie­šu ini­cia­tī­vu centrs “Mēr­ķis”.

Iestā­des mēr­ķis ir atbil­sto­ši kat­ra audzēkņa vecu­mam un vaja­dzī­bām nodro­ši­nāt iespē­jas mūs­die­nī­gi attīs­tīt audzēkņu talan­tus, spē­jas un kom­pe­ten­ces, rado­šu­mu, kar­je­ras vadī­bas pras­mes un kon­ku­rēt­spē­ju, sociā­lo un pil­so­nis­ko prasmju izkop­ša­nu.

Interešu grupu un pulciņu saraksts 2024./2025.m.g.

 Prog­ram­mas nosau­kumsVecumsPeda­gogsNodar­bī­bu laiks, vie­ta
Teh­no­lo­ģi­jas
Prog­ram­mē­ša­na10–19 gadiEdgars Baja­runsSes­tdie­nās plkst. 9.00
Mehat­ro­ni­ka 15–19 gadiDai­ris Rihards IrbeSes­tdie­nās plkst. 11.30
Prak­tis­kā elek­tro­ni­ka8–19 gadiDai­ris Rihards IrbeCetur­tdie­nās, piek­tdie­nās plkst. 16.00  
Lid­mo­de­lisms8–19 gadiDai­ris Rihards IrbeSes­tdie­nās plkst. 9.00
Robo­ti­ka10–16 gadiIngus Roberts ValheimsPir­mdie­nās plkst. 14.00 (Lau­ren­ču sākum­sko­la) Otrdie­nās plkst. 13.30 (Kri­mul­das vidus­sko­la)
Robo­ti­ka10–16 gadiMal­vī­ne Melā­ni­ja Bēr­zi­ņaOtrdie­nās plkst. 13.30 (Mālpils vidus­sko­la) Cetur­tdie­nās plkst. 16.00 (Sigul­das 1. pamat­sko­la))
Minecraft7–12 gadiVane­sa Vidi­ņa  Treš­die­nās plkst. 12.30 (Alla­žu pamat­sko­la) Ses­tdie­nās plkst. 12.00
Minecraft7–12 gadiAlens RossPir­mdie­nās plkst. 16.00 Piek­tdie­nās plkst. 13.00 (Sigul­das pil­sē­tas vidus­sko­la)
Lego robo­ti­ka9–16 gadiMār­tiņš Plū­meOtrdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 16.00
Pro­to­ti­pē­ša­na10–15 gadiPēte­ris Kaļ­vaPir­mdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 16.00 (Sigul­das Valsts ģim­nā­zi­ja)
Dro­nu sko­la9–19 gadiAgris TabaksOtrdie­nās plkst. – tiešsais­tē Treš­die­nās plkst. 18.00 (Incie­mā) Cetur­tdie­nās plkst. 18.00 ( Sigul­das pil­sē­tas vidus­sko­las angā­rā)
Māk­sla
Rado­šo dar­bu stu­di­ja “Radi pats”7–19 gadiDace Moro­zaPir­mdie­nās, treš­die­nās plkst. 15.00
Tek­stil­māk­slas stu­di­ja8–19 gadiZinaī­da CeskeOtrdie­nās plkst. 14.30
Kera­mi­kas pul­ciņš „Pika”7–19 gadiDai­ga Strazdi­ņaPir­mdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 15.00
Rado­šo dar­bu stu­di­ja “Rotas”8–19 gadiEdī­te Kur­ti­ņaOtrdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 14.00
Māk­slas stu­di­ja 7–19 gadiIlze Pavā­reTreš­die­nās plkst. 16.00
Glez­no­ša­nas stu­di­ja8–19 gadiAndis Gūt­ma­nisTreš­die­nās plkst. 14.00
Flo­ris­ti­kas pul­ciņš7–19 gadiLīga Mat­ro­niče­vaPiek­tdie­nās plkst. 14.00
Māk­slas stu­di­ja “Rado­šu­ma burvji”7–19 gadiZinaī­da CeskeCetur­tdie­nās plkst. 17.00
Deja, fol­klo­ra
Fol­klo­ras kopa “Kok­les”7–19 g.v.Aiga Auzi­ņaPir­mdie­nās plkst. 15.00
Mūs­die­nu deja – Breiks7–19 g.v.Eduards Rui­cisOtrdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 14.10 Ses­tdie­nās plkst. 10.00
Mūs­die­nu deja9–19 gadi.Moni­ka BlockaCetur­tdie­nās plkst. 16.00  
Citas prog­ram­mas
Mazais lasī­tājs7–10 gadiVija Zita Ozo­laOtrdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 15.00
Bišu draugs9–12 gadiJānis KronbergsTreš­die­nās plkst. 16.30
Spor­ta bridžs7–19 gadiKār­lis RubinsTreš­die­nās plkst. 16.00
Citas gru­pas
Rado­šu­ma centrs „Ide­ju namiņš”7–12 gadiSol­vei­ga Ula­no­va Aija Zvaigznī­teKat­ru dar­ba die­nu no plkst. 12.00–19.00 Sko­lu brīv­lai­kos no plkst. 10.00–17.00
Jau­nie­šu ini­cia­tī­vu centrs “Mēr­ķis”13–25 gadi Kat­ru dar­ba die­nu no plkst. 13.00–19.00  

Siguldas novada pašvaldības tīmekļa vietne

Programmēšana

Peda­gogs: Edgars Baja­runs
Nodar­bī­bu lai­ki: ses­tdie­nās plkst. 9.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 10 līdz 19 gadiem
 
Prog­ram­mas nepie­cie­ša­mī­ba ir sais­tī­ta ar domā­ša­nas attīs­tī­ša­nu, kā rast risi­nā­ju­mu dažā­dās prob­lē­mās, kā arī ar fizi­kas pama­tu apgū­ša­nu. Bēr­ni un jau­nie­ši apgūst pras­mi strā­dāt ar dato­ru inter­ne­ta vidē, kā arī gūst priekš­sta­tu par prog­ram­mē­ša­nu.
Pul­ci­ņa dalīb­nie­ki iegūs iespē­ju prak­tis­ki pie­lie­tot zinā­ša­nas prog­ram­mē­ša­nā, lai vei­do­tu pat­stā­vī­gus pro­jek­tus un izgud­ro­ju­mus, kā pie­mē­ram, dažā­dus robo­tus un auto­no­mas ierī­ces dar­bī­bu un meha­ni­zā­ci­jas veik­ša­nai, kā arī vei­dot prak­tis­kus pro­jek­tus no pro­to­ti­pu ide­jas, plā­no­ša­nas līdz izstrā­dei un tes­tē­ša­nai. Dalīb­nie­kiem būs iespē­ja iegūt iema­ņas 3D mode­lē­ša­nā, mehā­ni­kā, fizi­kā, “Lie­tu inter­ne­ta” ierī­ču izstrā­dē.

Mehatronika

Peda­gogs: Dai­ris Rihards Irbe
Nodar­bī­bu lai­ki: ses­tdie­nās plkst. 11.30
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 15 līdz 19 gadiem

Mehat­ro­ni­ka ir starpdis­cip­li­nā­ra noza­re, kas sevī iekļauj elek­tro­ni­kas, mehā­ni­kas, tele­ko­mu­ni­kā­ci­ju, dato­ri­zā­ci­jas un citu jomu ele­men­tus, ar mēr­ķi izstrā­dāt un saga­ta­vot prak­tis­ki pie­lie­to­ja­mus priekšmetus/elementus un auto­no­mas sis­tē­mas.
Pul­ci­ņa dalīb­nie­ki iegūs iespē­ju prak­tis­ki pie­lie­tot zinā­ša­nas elek­tro­ni­kā un mehā­ni­kā, lai, savie­no­jot prak­tis­ku elek­tro­ni­ku un mehā­ni­ku, vei­do­tu pat­stā­vī­gus pro­jek­tus un izgud­ro­ju­mus, kā pie­mē­ram, dažā­dus robo­tus un auto­no­mas ierī­ces.

Praktiskā elektronika

Peda­gogs: Dai­ris Rihards Irbe
Nodar­bī­bu lai­ki: cetur­tdie­nās, piek­tdie­nās plkst. 16.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 8 līdz 19 gadiem

Teh­nis­kās jaun­ra­des akti­vi­tā­tes vei­ci­na teh­nis­ko prasmju vei­do­ša­nos un attīs­ta nākot­nes inže­nie­riem nepie­cie­ša­mo domā­ša­nu. Pul­ci­ņā audzēkņi pava­da satu­rī­gi brī­vo lai­ku ar mēr­ķtie­cī­gu prak­tis­ko dar­bu izga­ta­vo­ša­nu. Apgūst dažā­du mode­ļu izga­ta­vo­ša­nu un izmē­ģi­na tos dar­bī­bā.

Lidmodelisms

Peda­gogs: Dai­ris Rihards Irbe
Nodar­bī­bu lai­ki: ses­tdie­nās plkst. 9.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 8 līdz 19 gadiem

Teh­nis­kās jaun­ra­des akti­vi­tā­tes vei­ci­na teh­nis­ko prasmju vei­do­ša­nos un attīs­ta nākot­nes inže­nie­riem nepie­cie­ša­mo domā­ša­nu. Pul­ci­ņā audzēkņi pava­da satu­rī­gi brī­vo lai­ku ar mēr­ķtie­cī­gu prak­tis­ko dar­bu izga­ta­vo­ša­nu. Apgūst dažā­du mode­ļu izga­ta­vo­ša­nu un izmē­ģi­na tos dar­bī­bā.

LEGO robotika

Peda­gogs: Mār­tiņš Plū­me
Nodar­bī­bu lai­ki: otrdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 16.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 9 līdz 19 gadiem

Pul­ci­ņā ir iespē­jas nodar­bo­ties ar jau­nā­kās paau­dzes Lego robo­tu kons­truē­ša­nu. Bēr­ni no devi­ņiem gadiem inte­re­san­tā vei­dā var apgūt savas pir­mās prog­ram­mē­ša­nas pras­mes, lie­kot savām fan­tā­zi­jas mašī­nām dar­bo­ties. Dar­bo­jo­ties ar robo­tu būvi, pul­ci­ņa dalīb­nie­ki attīs­ta teh­no­lo­ģis­ko domā­ša­nu un rado­ši to pie­lie­to. Tiek pie­dā­vā­ta iespē­ja pie­da­lī­ties robo­ti­kas sacen­sī­bās.

Robotika

Peda­gogs: Mal­vī­ne Melā­ni­ja Bēr­zi­ņa, Ingus Roberts Valheims
Nodar­bī­bu lai­ki: pir­mdie­nās, otrdie­nās, cetur­tdie­nās un piek­tdie­nās Lau­ren­ču sākum­sko­lā, Kri­mul­das vidus­sko­lā, Mālpils vidus­sko­lā, Sigul­das 1. pamat­sko­lā, Inču­kal­na pamat­sko­lā
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 10 līdz 16 gadiem


Prog­ram­mas ietva­ros iespē­ja iegūt ieska­tu, kā fizi­kas, mate­mā­ti­kas un citas zinā­ša­nas var izman­tot prak­tis­kā vei­dā, lai kons­truē­tu un prog­ram­mē­tu robo­tus, kas var risi­nāt prob­lē­mas. Dalīb­nie­ki nostip­ri­nās digi­tā­lās pamat­pras­mes – strā­dāt ar dato­ru inter­ne­ta vidē, kā arī gūs priekš­sta­tu par vizuā­lo prog­ram­mē­ša­nu un robo­tu kons­truē­ša­nu. Audzēkņi apgūs kon­cep­tu, ka vienu prob­lē­mu var atri­si­nāt parei­zi dažā­dos vei­dos.

Minecraft programmēšanas pulciņš

Peda­gogs: Vane­sa Vidi­ņa, Alens Ross
Nodar­bī­bu lai­ki: pir­mdie­nās, treš­die­nās, piek­tdie­nās un ses­tdie­nās
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 12 gadiem
Prog­ram­mē­ša­nas pama­tu apgū­ša­na Minecraft spē­lē – aiz­rau­jo­ši un vieg­li uztve­ra­mi. Dalīb­nie­ki apgūst vizuā­lās prog­ram­mē­ša­nas pama­tus un tās sasais­ti ar ikdie­nas situā­ci­jām (reā­lo dzī­vi). Prog­ram­ma bal­stī­ta uz izprat­ni, rado­šu­mu un prak­tis­ku­mu. Tajā likts uzsvars uz kat­ra prog­ram­mē­ša­nas koda ele­men­ta padzi­ļi­nā­tu izprat­ni.
Sko­lē­ni apgūst 21. gad­sim­ta zinā­ša­nas un pras­mes, kas uzla­bo mācī­bu rezul­tā­tus sko­lā kā arī vei­do jau­nas pras­mes savai nākot­nes kar­je­rai – mate­mā­tis­kās pras­mes, kon­cen­trē­ša­nās, prob­lē­mu risi­nā­ša­nas spē­jas, pašva­dī­ta mācī­ša­nās un izpē­te, rado­šā domā­ša­na u.c.

Prototipēšana

Peda­gogs: Pēte­ris Kaļ­va
Nodar­bī­bu lai­ki: pir­mdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 16.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 10 līdz 16 gadiem

Šīs prog­ram­mas ietva­ros sko­lē­niem ir iespē­jams vis­pu­sī­gi iepa­zī­ties ar dažā­du pro­duk­tu izga­ta­vo­ša­nas vei­diem, padzi­ļi­nā­ti apgūt Tinkercad, Fusion 360 lie­tot­nes, rasē­ša­nas fun­kci­ju, figū­ras pama­ta for­mas rasē­ša­nu un 3D attē­la iegū­ša­nu, kons­truē­ša­nu, dažā­du koku teh­nis­kās īpa­šī­bas, iepa­zīst dažā­du pro­dukt, izga­ta­vo­ša­nas paņē­mie­nus. Tāpat nodar­bī­bās var apgūt pras­mes un iema­ņas izga­ta­vot dažā­dus koka, plas­tma­sas, papī­ra un kom­po­zītma­te­riā­lu izstrā­dā­ju­mus tel­pu rotā­ša­nai, vir­tu­vei un dār­zam. Audzēkņi iepa­zīs 3D prin­te­ra fun­kci­jas, frē­zē­ša­nas iekār­tas fun­kci­jas, tai skai­tā ieslēg­ša­nu, mate­riā­lu saga­ta­vo­ša­nu prin­tē­ša­nai, frē­zē­ša­nas pama­ta fun­kci­jas un dar­ba uzsāk­ša­nu.

Dronu skola

Peda­gogs: Agris Tabaks
Nodar­bī­bu lai­ki: otrdie­nās, treš­die­nās un cetur­tdie­nās plkst. 18.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 9 līdz 19 gadiem

Prog­ram­ma ir sais­tī­ta ar teh­nis­kās domā­ša­nas attīs­tī­ša­nu, kā arī ar fizi­kas un aero­di­na­mi­kas pama­tu apgū­ša­nu. Bēr­ni un jau­nie­ši apgūst pras­mi vadīt spor­ta dro­nus, kā arī gūst priekš­sta­tu par dro­nu uzbū­vi un sacen­sī­bu nori­si. Nodar­bī­bās audzēkņi tiek iepa­zīs­ti­nā­ti ar notei­ku­miem par dro­šu dro­nu vadī­ša­nu.

Radošo darbu studija “Radi pats!”

Peda­gogs: Dace Moro­za
Nodar­bī­bu lai­ki: pir­mdie­nās, treš­die­nās plkst. 15.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 19 gadiem

Ikdie­nā, kad tik ļoti ir sama­zi­nā­ju­sies dar­bo­ša­nās ar rokām, rado­šo dar­bu pul­ci­ņi kļūst par spē­cī­gu plat­for­mu sko­lē­nu rado­šo spē­ju izpaus­mēm. Ska­to­ties dažā­do inter­ne­ta vidi sko­lē­ni it kā vēro un redz kā top dažā­di sti­lī­gi akse­suā­ri un inter­je­ra priekš­me­ti, bet tikai retais no sko­lē­niem mājās atrod nepie­cie­ša­mos mate­riā­lus, lai pats kļū­tu par radī­tā­ju, nevis vēro­tā­ju. Tāpēc rado­šo dar­bu stu­di­ja “Radi pats!” dod iespē­ju sko­lē­niem pilnvei­dot un iegūt jau­nas zinā­ša­nas un prak­si dažā­du lie­tu izga­ta­vo­ša­nā, kas ļaus pašiem gata­vot gan nelie­las dāva­nas drau­giem un ģime­nes locek­ļiem, gan sti­lī­gus inter­je­ra priekš­me­tus savai ista­bai.

Tekstilmākslas studija

Peda­gogs: Zinaī­da Ceske
Nodar­bī­bu lai­ki: otrdie­nās plkst. 14.30
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 19 gadiem

Apgūs­tot pama­tie­ma­ņas un pras­mes tek­sti­lā, – fil­cē­jot, vei­do­jot tek­stil­mo­zaī­kas, tel­pis­kus objek­tus, apglez­no­jot zīdu, – sko­lē­nam tiek dota iespē­ja pašam ar savām rokām vei­dot skais­tas un prak­tis­ki pie­lie­to­ja­mas lie­tas. Strā­dā­jot tiek iepa­zī­tas arī krā­su īpa­šī­bas, kom­po­zī­ci­jas pama­ti, mate­riā­lu īpa­šī­bas un izman­to­ša­nas iespē­jas. Mācī­bu gada lai­kā tiek vei­do­ti dar­bi dažā­dās teh­ni­kās: sie­tā un vas­ka bati­kas, zīda apglez­no­ša­nas, tek­stildru­kas, fil­cē­ša­nas.

Keramikas pulciņš “Pika”

Peda­go­ģe: Dai­ga Strazdi­ņa
Nodar­bī­bu lai­ki: pir­mdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 15.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 19 gadiem

Lai bēr­niem būtu vēlē­ša­nās dar­bo­ties, sva­rīgs priekš­no­sa­cī­jums ir ļaut viņiem jus­ties brī­vi un izvē­lē­ties sev tīka­mas nodar­bes, tādas, kas iedves­mo un ieprie­ci­na gan pašu, gan citus. Lai iepriekš minē­to kaut daļē­ji rea­li­zē­tu dzī­vē, pie­dā­vā­jam bēr­niem dar­bo­ties kera­mi­kas pul­ci­ņā, kurā viņiem būs iespē­ja izpaust savu domu un fan­tā­zi­jas lido­ju­mu, apgūs­tot māla figū­ru vei­do­ša­nas pras­mes.
“Mīcam, skrā­pē­jam, veltnē­jam mālus līdz rezul­tā­tā top paša rokām radīts brī­nums – jau­kā­kais un vēr­tī­gā­kais, jo otra tāda pasau­lē nav.”

Radošo darbu studija “Rotas”

Peda­gogs: Edī­te Kur­ti­ņa
Nodar­bī­bu lai­ki: otrdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 16.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 8 līdz 19 gadiem
Mūs­die­nās jeb­kurš grib būt per­so­nī­ba un tāpēc rado­šo dar­bu stu­di­ja “Rotas” dod iespē­ju skol­nie­kam pilnvei­dot un iegūt jau­nas zinā­ša­nas un prak­si dažā­du rotu izga­ta­vo­ša­nā, kas ļaus pašam skol­nie­kam papil­di­nāt savu sti­lu ar paštai­sī­tām rotas­lie­tām, rotām un akse­suā­riem. Strā­dā­jot ar sīkām deta­ļām, skol­nie­ki attīs­ta pirk­stu mazo mus­ku­la­tū­ru. Skol­nie­ki nodar­bī­bās mācās strā­dāt koman­dā, izkopj komu­ni­kā­ci­jas un sadar­bī­bas pras­mes, pacie­tī­bu, uzma­nī­bu, lai­ka plā­no­ša­nu, sevis dis­cip­li­nē­ša­nu, savu dar­bu un ide­ju pre­zen­tē­ša­nu un aiz­stā­vē­ša­nu.

Gleznošanas studija

Peda­gogs: Andis Gūt­ma­nis
Nodar­bī­bu lai­ki: treš­die­nās plkst. 14.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 19 gadiem

Nodar­bī­bu lai­kā ir iespē­ja paska­tī­ties uz apkārt­nē eso­ša­jiem priekš­me­tiem caur krā­su pasau­li. Prog­ram­mas mēr­ķis ir dot iespē­ju sko­lē­niem sevi aplie­ci­nāt rado­ši, pakā­pe­nis­ki izkop­jot pras­mes un iema­ņas sākot ar krā­su mācī­bu un kom­po­zī­ci­jas prin­ci­piem, kurus var pie­lie­tot vei­do­jot dar­bus dažā­dos mate­riā­los, sākot no vien­kār­šā­kiem uzde­vu­miem pasnie­dzē­ja vadī­bā līdz sarež­ģī­tām rado­šām pat­stā­vī­gām kom­po­zī­ci­jām. Nodar­bī­bās būs iespē­ja attīs­tīt pras­mes krā­su jauk­ša­nā, dažā­du glez­no­ša­nas mate­riā­lu pie­lie­to­ša­nā un iemā­cī­ties glez­nas sākot­nē­jo saga­ta­vo­ša­nu, dar­bo­ties ar akri­la krā­sām uz papī­ra un audek­la. Nodar­bī­bās tiek apgū­ti klu­sās dabas, aina­vas un aka­dē­mis­kās glez­no­ša­nas pama­ti, kā arī glez­nas kom­po­zī­ci­jas uzbū­ve.

Mākslas studija

Peda­gogs: Ilze Pavā­re
Nodar­bī­bu lai­ki: otrdie­nās plkst. 16.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 19 gadam

Prog­ram­ma ļaus apgūt zīmē­ša­nas izteik­smes līdzek­ļus – kom­po­zī­ci­ju, teh­ni­kas paņē­mie­nus, per­spek­tī­vi un aka­dē­mis­kās zīmē­ša­nas pama­tus. Zīmē­ša­na ļaus attīs­tīt aso­cia­tī­vo domā­ša­nu, dos iespē­ju brī­vi rīko­ties ar dažā­diem zīmē­ša­nas mate­riā­liem – zīmu­li, flo­mās­te­riem, akva­re­ļu, akri­la un gua­ša krā­sām, un paste­ļu krī­ti­ņiem, izman­to­jot audek­lu, papī­ru un krā­sai­no kar­to­nu. Nodar­bī­bu lai­kā dalīb­nie­ki apgūst priekš­me­tu kons­truē­ša­nu, kom­po­nē­ša­nu tel­pā, ievē­ro­jot priekš­me­tu attie­cī­bas. Zīmē­ša­nas pras­mes dos iespē­ju brī­vi zīmēt ple­nē­rā, kā arī apgūt cil­vē­ku un dzīv­nie­ku figū­ru uzbū­vi, un attē­lo­ša­nu dažā­dās pozās.

Mākslas studija “Radošuma burvji”

Peda­gogs: Zinaī­da Ceske
Nodar­bī­bu lai­ki: cetur­tdie­nās plkst. 17.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 19 gadam

Prog­ram­ma vei­do­ta, lai vei­ci­nā­tu audzēkņu izdo­mu un fan­tā­zi­ju, krā­su un for­mu izjū­tu, kā arī dota iespē­ja iegūt prak­tis­kas iema­ņas, strā­dā­jot ar dažā­diem mate­riā­liem, pie­mē­ram, kar­to­nu un papī­ru, otr­reiz lie­to­ja­miem mate­riā­liem, dabas mate­riā­liem, tek­stil­ma­te­riā­liem; – tiek izman­to­tas dažā­das krā­sas un teh­ni­kas, dažā­das līmes un stip­ri­nā­ju­mi. Vien­lai­kus audzēkņi gūst rado­šās dar­bī­bas pie­re­dzi, attīs­ta kri­tis­ko spriestspē­ju, pilnvei­do daudz­vei­dī­gas kar­je­ras vadī­bas pras­mes, tai skai­tā komu­ni­kā­ci­jas un sadar­bī­bas pras­mes, lai­ka plā­no­ša­nu.

Floristika

Peda­gogs: Līga Mat­ro­niče­va
Nodar­bī­bu lai­ki: piek­tdie­nās plkst. 14.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 19 gadam

Flo­ris­ti­ka ir patei­cīgs veids, kā rosi­nāt sko­lē­nu inte­re­si par dabu, ļaut kat­ram dalīb­nie­kam sajust dabas pro­ce­su cik­lis­ku­mu, vei­ci­nāt rado­šu­mu un atvēr­tī­bu pasau­les uztve­rei. Strā­dā­jot ar dabas un deko­ra­tī­va­jiem mate­riā­liem, skol­nie­ki attīs­ta sīko moto­ri­ku un attīs­ta rado­šu­mu rea­li­zēt savas iece­res. Skol­nie­ki nodar­bī­bās mācās strā­dāt koman­dā, izkopt komu­ni­kā­ci­jas un sadar­bī­bas pras­mes, pacie­tī­bu, uzma­nī­bu, lai­ka plā­no­ša­nu, sevis dis­cip­li­nē­ša­nu un sekot līdzi savas dar­ba vie­tas kār­tī­bai. Iespē­ja apgūt pras­mi savu dar­bu un ide­ju pre­zen­tēt. Nodar­bī­bu lai­kā tiek vei­do­ti dar­bi ar dažā­du svēt­ku tema­ti­ku.

Folkloras kopa “Kokles”

Peda­gogs: Aiga Auzi­ņa
Nodar­bī­bu lai­ki: pir­mdie­nās plkst. 15.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 19 gadiem

Prog­ram­ma pie­dā­vā iepa­zī­ties ar lat­vie­šu tau­tas nema­te­riā­lo man­to­ju­mu – tau­tas­dzies­mām, mīk­lām, pasa­kām, ticē­ju­miem, paru­nām, rota­ļām. Rei­zē ar dzie­dā­ša­nu tiek apgū­ta tau­tas ins­tru­men­ta – kok­les spē­le. Prog­ram­mas gai­tā akti­vi­tā­tes tiek saska­ņo­tas ar tra­di­cio­nā­la­jām nori­sēm gada ritu­mā – saules gai­tu, zemes dzī­vī­bas ritiem. Atbil­sto­ši zie­mas lai­kam – Zie­massvēt­ku un Mete­ņu nori­ses, atbil­sto­ši pava­sa­ra lai­kam – Liel­die­nu dzies­mas un saules godi­nā­ša­na. Tuvo­jo­ties vasa­rai – putnu, rotā­ša­nas un vasa­ras dar­bu dzies­mas, bet rude­nī – ražas lai­ka dzies­mas un dar­bī­bas.

Mūsdienu dejas – breiks

Peda­gogs: Eduards Rui­cis
Nodar­bī­bu lai­ki: otrdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 14.10, ses­tdie­nās plkst. 10.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 19 gadiem

Jau­nās paau­dzes inte­re­se par popu­lā­riem dejas sti­liem, to dažā­dī­bu un iespē­ju apgūt deju iema­ņas dažā­dos deju sti­los kļūst ar vien lie­lā­ka, īpa­ši street dan­ce sti­los (Hou­se, Brea­king, Hip Hop, Popping, Locking u.c.). Pul­ci­ņa dar­bī­bas mēr­ķis ir nodro­ši­nāt pamat­zi­nā­ša­nu apgu­vi Brea­king deju sti­lā (Top Rock, Footwork, Power­mo­ve, Free­ze utt.), kva­li­ta­tī­vu māk­sli­nie­cis­ko snie­gu­mu, estē­tis­ko un tiku­mis­ko prin­ci­pu ievē­ro­ša­nu, vei­dot izprat­ni par Brei­ku (Breaking/Bboying) kā rado­šu, vis­pu­sī­gi attīs­to­šu street dan­ce žan­ra deju sti­lu, kā arī popu­la­ri­zēt vese­lī­gu brī­vā lai­ka pava­dī­ša­nu.

Mūsdienu deja

Peda­gogs: Moni­ka Blocka
Nodar­bī­bu lai­ki: cetur­tdie­nās plkst. 16.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 9 līdz 19 gadiem

Kat­ra nodar­bī­ba pie­sā­ti­nā­ta ar dažā­diem un neskai­tā­miem deju sti­lu ele­men­tiem, kas kat­ram dejo­tā­jam ikreiz palie­li­na dejo­ša­nas pras­mes un nākot­nē dejo­tā­ji var būt kon­ku­ren­ti pār­ējiem pie­re­dzē­ju­šiem dejo­tā­jiem no citām deju gru­pām. Deja mūs vieno koman­dā, stip­ri­na vese­lī­gu stā­ju, nostip­ri­na mus­ku­ļu saites, kori­ģē gai­tu, attīs­ta loģi­ku un koor­di­nā­ci­ju. Dejo­tā­ji iemā­cās iepa­zīt savu ķer­me­ni kus­tī­bā un ieklau­sī­ties dažā­dos mūzi­kas sti­los.

Mazais lasītājs

Peda­gogs: Vija Zita Ozo­la
Nodar­bī­bu lai­ki: otrdie­nās, cetur­tdie­nās plkst. 15.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 10 gadiem

Mācī­ša­nās, lai lasī­tu, un lasī­ša­na, lai mācī­tos, lie­lā mērā notiek ārpus for­mā­lā mācī­bu kon­tek­sta, tāpēc jāvei­ci­na vis­pā­rē­jā lasī­ša­nas kul­tū­ra un jāpa­līdz bēr­nam ierau­dzīt lasīt­pras­mes inte­re­san­to pie­lie­to­ju­mu. “Mazā lasī­tā­ja” prog­ram­ma palīdz inte­re­san­ti un ar spē­ļu uzde­vu­mu palī­dzī­bu attīs­tīt pras­mi rai­ti lasīt, vieg­li uztvert tek­stu un radīt inte­re­si par lasī­ša­nu.

Bišu draugs

Peda­gogs: Jānis Kronbergs
Nodar­bī­bu lai­ki: treš­die­nās plkst. 16.30
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 9 līdz 12 gadiem

Prog­ram­mas “Bišu draugs” mēr­ķis ir sniegt zinā­ša­nas sko­lē­niem par bišu un pār­ējo appu­teksnē­tā­ju nozī­mi dabā un par šo kukai­ņu popu­lā­ci­jas vei­ci­nā­ša­nas pasā­ku­miem. Pul­ci­ņā būs iespē­ja iepa­zīt izglī­to­jo­šos un infor­ma­tī­vos mate­riā­lus un ar dažā­du pasā­ku­mu palī­dzī­bu izzi­nāt appu­teksnē­tā­ju nozī­mi un kā vei­ci­nāt to sagla­bā­ša­nu.
Pul­ci­ņa dalīb­nie­ki sekos medus bišu un pār­ējo appu­teksnē­tā­ju apska­tes vie­tām “Bišu vēst­nie­cī­bās”. Patei­co­ties sen­so­riem un citām novē­ro­ša­nas vie­die­rī­cēm, kas ievie­to­ti stro­pā, “Bišu vēst­nie­cī­bās” varēs ielū­ko­ties arī neesot stro­pa tie­šā tuvu­mā.

Sporta bridžs

Peda­gogs: Kār­lis Rubins
Nodar­bī­bu lai­ki: treš­die­nās plkst.16.00
Mēr­ķau­di­to­ri­ja: no 7 līdz 19 gadiem
Lai­kā, kad lie­lā­ka daļa bēr­nu un jau­nie­šu savu brī­vo lai­ku pava­da, spē­lē­jot spē­les tele­fo­nā vai ska­to­ties dažā­dus video, bridžs, izman­to­jot kār­tis, māca bēr­niem sadar­bo­ties kopā, skai­tīt, spē­lē­ties, loģis­ki domāt un apstrā­dāt nezi­nā­mu infor­mā­ci­ju. Iespē­ja pie­da­lī­ties sacen­sī­bās, papla­ši­na jau­nie­šu redzes loku un ļauj sasniegt augst­vēr­tī­gus rezul­tā­tus.

Publicēts
05 Feb 2024
Atjaunināts
13 Nov 2024

Vai šī informācija bija noderīga?
Jūsu atsauksme palīdzēs mums uzlabot šo vietni

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Vai šī informācija bija noderīga?
Esi pirmais, kurš uzzina!
Izvēlies atbilstošu kategoriju un saņem aktualitātes un jaunumus savā e-pastā
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Piekrītu manu personas datu apstrādei un jaunumu saņemšanai e-pastā.