Atbalsta programmas un projekti

Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai

Eiro­pas Sociā­lā fon­da pro­jekts “Atbalsts izglī­to­ja­mo indi­vi­duā­lo kom­pe­ten­ču attīs­tī­bai”

Pro­jek­ta numurs: 8.3.2.2/16/I/001

SAM: 8.3.2. Palie­li­nāt atbal­stu vis­pā­rē­jās izglī­tī­bas iestā­dēm izglī­to­ja­mo indi­vi­duā­lo kom­pe­ten­ču attīs­tī­bai

Īste­no­tājs: Valsts izglī­tī­bas satu­ra centrs

Īste­no­ša­nas laiks: 01. 01. 2017.– 31. 05. 2023.

Pro­jek­ta mēr­ķis – nodro­ši­nāt Lat­vi­jas izglī­tī­bas pakal­po­ju­mu daudz­vei­dī­bu, kas bal­stī­ti uz indi­vi­duā­lās mācī­bu pie­ejas attīs­tī­bu un ievie­ša­nu vis­pā­rē­jās izglī­tī­bas iestā­dēs, tādē­jā­di uzla­bo­jot izglī­to­ja­mo kom­pe­ten­ces un mācī­bu sasnie­gu­mus.

Pro­jek­tā iesais­tī­tās izglī­tī­bas iestā­des: Sigul­das 1. pamat­sko­la, Kri­mul­das vidus­sko­la, Mālpils vidus­sko­la, Inču­kal­na pamat­sko­la, Lau­ren­ču sākum­sko­la, Mores pamat­sko­la, Gar­lī­ba Merķe­ļa Lēdur­gas pamat­sko­la.

Pro­jek­tā atbal­stā­mās akti­vi­tā­tes 2022./2023. mācī­bu gadā:

  • peda­go­ga palīgs/otrais peda­gogs (sniedz indi­vi­dua­li­zē­tu atbal­stu lie­lās mācī­bu kla­sēs vai kla­sēs, kurās ir liels skaits sko­lē­nu ar mācī­ša­nās trau­cē­ju­miem vai mācī­ša­nās grū­tī­bām);
  • mācī­ša­nās gru­pas (ar mēr­ķi sniegt atbal­stu tām sko­lē­nu gru­pām, kurām COVID-19 apstāk­ļos ir nepie­cie­šams kom­pen­sēt noteik­tu mācī­bu satu­ra jau­tā­ju­mu apgu­vi);
  • labo­ran­tu prog­ram­ma (nodro­ši­na kop­dar­bī­bā ar mācī­bu priekš­me­ta sko­lo­tā­ju peda­go­ģis­kā dar­ba meto­žu daudz­vei­dī­bu mācī­bu stun­dās, pie­mē­ram, orga­ni­zē­jot prak­tis­kos uzde­vu­mus un ekspe­ri­men­tus STEM  mācī­bu priekš­me­tu apgu­vei);
  • talan­tu prog­ram­ma (mēr­ķtie­cī­gi vei­do­ta mērķprog­ram­ma sko­lē­niem ar augst­iem sasnie­gu­miem vai augstu sasnie­gu­mu poten­ciā­lu);
  • pēt­nie­cī­bas prog­ram­ma (mēr­ķtie­cī­gi vei­do­ta prog­ram­ma sko­lē­nu pēt­nie­cis­ko prasmju attīs­tī­ša­nai, t.sk. prak­tis­ku nodar­bī­bu vei­dā);
  • inte­re­šu izglī­tī­ba (var tur­pi­nāt jau iepriek­šē­jos pro­jek­ta pos­mos iesāk­tās ino­va­tī­vās inte­re­šu STEM un vides jomā).

Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai

Eiro­pas Sociā­lā fon­da pro­jekts “Atbalsts priekš­lai­cī­gas mācī­bu pār­trauk­ša­nas sama­zi­nā­ša­nai”

Pro­jek­ta numurs: 8.3.4.0/16/I/001

SAM: 8.3.4. pro­jek­ta īste­no­ša­nas pamats: Minis­tru kabi­ne­ta 12.07.2016. notei­ku­mi Nr. 460 „Dar­bī­bas prog­ram­mas” Izaug­sme un nodar­bi­nā­tī­ba” 8.3.4. spe­ci­fis­kā atbal­sta mēr­ķa” „Sama­zi­nāt priekš­lai­cī­gu mācī­bu pār­trauk­ša­nu, īste­no­jot pre­ven­tī­vus un inter­ven­ces pasā­ku­mus” īste­no­ša­nas notei­ku­mi”

Pro­jek­ta īste­no­tājs: Izglī­tī­bas kva­li­tā­tes valsts die­nests (IKVD)

Īste­no­ša­nas laiks: 03.2017.–12.2023. Sadar­bī­bas līgums ar IKVD noslēgts 08.11.2018. 

Pro­jek­tā iesais­tī­tās izglī­tī­bas iestā­des: Sigul­das pil­sē­tas vidus­sko­la, Sigul­das Valsts ģim­nā­zi­ja, Mores pamat­sko­la, Alla­žu pamat­sko­la, Lau­ren­ču sākum­sko­la, Sigul­das 1. pamat­sko­la, Mālpils vidus­sko­la, Kri­mul­das vidus­sko­la, Gar­lī­ba Merķe­ļa Lēdur­gas pamat­sko­la

Pro­jek­ta mēr­ķis – sama­zi­nāt priekš­lai­cī­gu mācī­bu pār­trauk­ša­nu, īste­no­jot pre­ven­tī­vus un inter­ven­ces pasā­ku­mus vis­pā­rē­jās izglī­tī­bas un pro­fe­sio­nā­lās izglī­tī­bas iestā­žu izglī­to­ja­miem.

Pro­jek­ta mēr­ķa gru­pa:

  • vis­pā­riz­glī­to­jo­šo sko­lu sko­lē­ni no 5. līdz 12. kla­sei, kā kā arī 1.–4. kla­ses izglī­to­ja­mie no 2021./2022. mācī­bu gada 1. semes­tra;
  • pro­fe­sio­nā­lās izglī­tī­bas iestā­žu audzēkņi no 1. līdz 4. kur­sam (arī vis­pā­rē­jās izglī­tī­bas iestā­žu, kuras īste­no pro­fe­sio­nā­lās izglī­tī­bas prog­ram­mas).

Pro­jek­ta atbal­sta pasā­ku­mi:

  • kon­sul­tā­ci­jas (peda­gogs, psi­ho­logs, sociā­lais peda­gogs, peda­go­ga palīgs, spe­ciā­lās izglī­tī­bas peda­gogs, sur­do­tulks, asis­tents, ergo­te­ra­peits).

Kom­pen­sā­ci­ja par:

  • sabied­ris­kā trans­por­ta biļe­tēm (star­ppil­sē­tu, starpno­va­du);
  • nakt­smīt­nēm;
  • ēdi­nā­ša­nu;
  • indi­vi­duā­lās lie­to­ša­nas priekš­me­tiem;
  • spe­ciā­lo trans­por­tu.

Infor­mā­ci­ja par pro­jek­tu:

Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs

Eiro­pas Sociā­lā fon­da pro­jekts “​Kar­je­ras atbalsts vis­pā­rē­jās un pro­fe­sio­nā­lās izglī­tī­bas iestā­dēs”

Pro­jek­ta numurs: 8.3.5.0/16/I/001

SAM: 8.3.5. pro­jek­ta īste­no­ša­nas pamats:

2016. gada 7. jūni­ja Minis­tru kabi­ne­ta notei­ku­mi Nr.359 „Dar­bī­bas prog­ram­mas „Izaug­sme un nodar­bi­nā­tī­ba” 8.3.5. spe­ci­fis­kā atbal­sta mēr­ķa „Uzla­bot pie­eju kar­je­ras atbal­stam izglī­to­ja­ma­jiem vis­pā­rē­jās un pro­fe­sio­nā­lās izglī­tī­bas iestā­dēs” īste­no­ša­nas notei­ku­mi”.

Īste­no­tājs: Valsts izglī­tī­bas attīs­tī­bas aģen­tū­ra

Īste­no­ša­nas laiks: 2016. gada 1. jan­vā­ris – 2020. gada 31. decem­bris

Pro­jek­ta mēr­ķis – uzla­bot pie­eju kar­je­ras atbal­stam izglī­to­ja­miem vis­pā­rē­jās un pro­fe­sio­nā­lās izglī­tī­bas iestā­dēs.

Pro­jekts noslē­dzies.

Programma “Latvijas skolas soma”

Kul­tū­riz­glī­tī­bas prog­ram­ma “Lat­vi­jas sko­las soma” kopš 2018. gada rudens nodro­ši­na sko­lē­niem valsts apmak­sā­tu iespē­ju regu­lā­ri iepa­zīt Lat­vi­jas kul­tū­ras vēr­tī­bas un laik­me­tī­gās izpaus­mes tā attīs­tot kul­tū­ras izprat­nes un izpaus­mes kom­pe­ten­ci, mazi­not sociā­lo nevien­lī­dzī­bu un spē­ci­not lep­nu­mu par savu val­sti un tās cil­vē­kiem.

Prog­ram­mas ietva­ros sko­lē­ni iepa­zīst kul­tū­ras nori­ses mūzi­kā, teāt­rī, dejā, cir­kā, vizuā­la­jā mākslā, kino, arhi­tek­tū­rā, dizai­nā, mate­riā­la­jā un nema­te­riā­la­jā kul­tū­ras man­to­ju­mā, lite­ra­tū­rā un grā­mat­nie­cī­bā, kas sniedz māk­sli­nie­cis­ku bau­dī­ju­mu, rai­sa pār­do­mas par per­so­nī­gi nozī­mī­giem un sabied­ris­ki aktuā­liem jau­tā­ju­miem, izklai­dē un vien­lai­kus palīdz papla­ši­nāt redzes­lo­ku un apgūt mācī­bu satu­ru. Vei­do­ta kā holis­tis­ka, starpdis­cip­li­nā­ra prog­ram­ma, tā apvie­no resur­sus un vei­ci­na siner­ģi­ju kul­tū­ras un izglī­tī­bas jomu dar­bī­bā.

Prog­ram­ma nostip­ri­na sabied­rī­bas izprat­ni par kul­tū­ras īpa­šo lomu per­so­nī­bas attīs­tī­bā un 21. gad­sim­ta zinā­ša­nu eko­no­mi­kā. Tā sniedz nozī­mī­gu iegu­vu­mu kul­tū­ras noza­rei, sek­mē­jot jau­nu kul­tū­ras pro­duk­tu vei­do­ša­nu bēr­nu un jau­nie­šu audi­to­ri­jai, paaugst­i­not rado­šo pro­fe­sio­nā­ļu nodar­bi­nā­tī­bu, kā arī vei­do­jot nākot­nes audi­to­ri­ju.

Prog­ram­mā pie­da­lās: Sigul­das Valsts ģim­nā­zi­ja, Sigul­das pil­sē­tas vidus­sko­la, Sigul­das 1. pamat­sko­la, Kri­mul­das vidus­sko­la, Mālpils vidus­sko­la, Alla­žu pamat­sko­la, Lau­ren­ču sākum­sko­la, Inču­kal­na pamat­sko­la, Gar­lī­ba Merķe­ļa Lēdur­gas pamat­sko­la, Mores pamat­sko­la.

Pla­šāk par prog­ram­mu var uzzi­nāt šeit

Erasmus+: Pieaugušo mūžizglītības kultūras attīstība un stiprināšana vietējā sabiedrībā

Pro­jekts “Pie­au­gu­šo mūžiz­glī­tī­bas kul­tū­ras attīs­tī­ba un stip­ri­nā­ša­na vie­tē­jā sabied­rī­bā”

Pro­jek­ta Nr.: 2024–1‑LV01-KA122-ADU-000221134

Pro­jek­ta īste­no­ša­nas laiks: 01.06.2024.–31.08.2025.

Pro­jek­tam pie­šķir­tais finan­sē­jums: 54 515 eiro

Pro­jek­tā sagai­dā­mie rezul­tā­ti:

  • mūs­die­nī­gu un ino­va­tī­vu pie­au­gu­šo mūžiz­glī­tī­bas akti­vi­tā­šu pie­eja­mī­bas palie­li­nā­ša­nās nova­dā, t.sk., pie­au­gu­ša­jiem ar mazāk iespē­jām;
  • iepa­zī­ti risi­nā­ju­mi kā mazi­nāt ārē­jos šķēr­šļus, kas kavē iedzī­vo­tā­ju iesais­ti pie­au­gu­šo izglī­tī­bas akti­vi­tā­tēs;
  • tiks vei­ci­nā­ta pub­lis­kā un pri­vā­tā sek­to­ra sadar­bī­ba, saga­ta­vo­jot un ievie­šot star­ptau­tis­kus pro­jek­tus pie­au­gu­šo mūžiz­glī­tī­bas kul­tū­ras stip­ri­nā­ša­nas jomā.

Erasmus+: Izglītības iestāžu vadītāju profesionālo kompetenču pilnveide ilgtspējīgas attīstības pamatprincipu ieviešanai skolās

Pro­jekts “Izglī­tī­bas iestā­žu vadī­tā­ju pro­fe­sio­nā­lo kom­pe­ten­ču pilnvei­de ilgtspē­jī­gas attīs­tī­bas pamat­prin­ci­pu ievie­ša­nai sko­lās”

Pro­jek­ta Nr.: 2024–1‑LV01-KA122-SCH-000221182

Pro­jek­ta īste­no­ša­nas laiks: 01. 06. 2024.–31. 08. 2025.

Pro­jek­tam pie­šķir­tais finan­sē­jums: 57 720 eiro

Pro­jek­tā sagai­dā­mie rezul­tā­ti: 

  • izglī­tī­bas jomas līde­ru gūtās star­ptau­tis­kās pie­re­dzes pār­ne­se nova­da izglī­tī­bas iestā­žu ikdie­nas dar­bā;
  • ilgtspē­jī­gas attīs­tī­bas rīcī­bas plā­nu izstrā­de un ievie­ša­na izglī­tī­bas iestā­dēs Sigul­das nova­da pašval­dī­bā;
  • vien­o­tu vadlī­ni­ju izstrā­de un ievie­ša­na ilgtspē­jī­gas attīs­tī­bas pamat­prin­ci­pu integ­rē­ša­nai Sigul­das nova­da pašval­dī­bas izglī­tī­bas iestā­dēs;
  • star­ptau­tis­kās sadar­bī­bas sek­mē­ša­na, t.sk. pro­jek­tu izstrā­de;
  • dalīb­nie­ku pro­fe­sio­nā­lo un per­so­nī­go indi­vi­duā­lo kom­pe­ten­ču pilnvei­de.
Publicēts
05 Feb 2024
Atjaunināts
05 Sep 2024

Vai šī informācija bija noderīga?
Jūsu atsauksme palīdzēs mums uzlabot šo vietni

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Vai šī informācija bija noderīga?
Esi pirmais, kurš uzzina!
Izvēlies atbilstošu kategoriju un saņem aktualitātes un jaunumus savā e-pastā
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Piekrītu manu personas datu apstrādei un jaunumu saņemšanai e-pastā.